Studio Šesnić&Turković: Plakat kao ogledalo filma
U sklopu održavanja festivala Sjever media & design na Sveučilištu Sjever velikom broj posjetilaca pažnju je privuklo predavanje Gorana Turkovića i Marka Šesnića, Studio Šesnić&Turković pod imenom Plakat&Film na kojemu su prezentirali svoje proizvode filmskih plakata te približili publici njihove procese stvaranja.
Studio Šesnić&Turković: dizajn koji priča priče
Osim stvaranja filmskih plakata Goran i Marko bave se mnogim drugim područjima grafičkog dizajna. Njihovi radovi prisutni su i na ambalažama, posebice pivskih i medicinskih ambalaža, književnim publikacijama, signalizacijama te dizajnu izložba. Međutim, u fokusu predavanja na festivalu Sjever media & design bio je dizajn filmskih plakata. Goran i Marko utvrdili su da ih takva vrsta rada najviše veseli. Njihova priča kreće iz fakultetskih dana kada su pokrenuli svoj studio. Studio Šesnić&Turković, kojemu je prvi amaterski projekt bio izrada dizajna od kartona. Prijateljstvo i ljubav prema grafičkom dizajnu otvorili su im neke nove puteve za koje tada, još mladi, možda još nisu bili spremni. Upravo taj kreativni proces beznađa ih je postavio na sami vrh kada je riječ o filmskim plakatima i vizualnoj komunikaciji.
Od priče do slike: stvaranje vizualnog identiteta filma
Njihovo područje djelovanja jest vizualna komunikacija koja za cilj ima ispričati tematiku filma u jednoj slici. U glavnom dijelu predavanja prepričali su razvojne procese stvaranja plakata dok su gledatelji mogli vidjeti gotove proizvode tih procesa. Njihovo stvaralaštvo stvorilo je reprezentativan prikaza uspješne vizualne komunikacije na primjeru izrade filmskih plakata – Uzbuna na zelenom vrhu, Ne gledaj mi u pijat, Život je truba, Zvir, Kosac, Leto kada sam na učila da letim, Zbornica, Zvizdan, Područje bez signala. Njihovom stvaralačkom opusu mogu se dodati još brojni drugi. Vrijedi spomenuti da je ovaj fantastičan duo sudionik stvaranja kompletne realizacije filma u umjetničkom smislu. To potvrđuje prestižna filmska nagrada poput one u Cannesu za film Zvizdan. Pri stvaranju ovih djela naglasili su važnost razumijevanja priče i poruke filma koja se želi poslati. Šalje se manifestiranjem meta ideje filma u njegovom vizualnom identitetu.
Pred kraj predavanja osvrnuli su se na neke svoje neuspjehe koje nikad ne mogu predvidjeti jer dosta toga ovisi o onome tko prodaje taj film kao proizvod, ustvrdili su Goran i Marko. Tijekom predavanja bilo je tehničkih poteškoća sa zvukom, no upravo zbog toga publika je mogla čuti smiješne anegdote prilikom snimanja plakata. Za kraj poslali su poruku oslanjanja na intuiciju kreatora u vjeru da ono što radi, radi dobro te da će na kraju i sam producent to prepoznati.
Galerija fotografija:






Autor fotografije: Tina Novak